Programma gemist?
Juni 2016
09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

09-06-2016

Nederland van boven

Nederland van boven - Nederland van boven

Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent.Meer Het is een eeuwenoud verlangen: om te kunnen opstijgen als een vogel, en te vliegen boven het land dat je zo goed vanaf de grond kent. Honderd jaar geleden, in 1911, zette Anthony Fokker de Haarlemse binnenstad op z'n kop door een paar rondjes boven de st. Bavokerk te vliegen met zijn primitieve Spin-toestel. Fokker was de eerste die zag wat wij in het Easyjet-tijdperk al bijna gewend zijn meermaals per jaar te zien: Nederland van boven, met z'n slootjes, weilanden, historische stadjes en grote rivieren. Maar waar Fokker nog een eenling in het luchtruim was, zo druk is het er nu: duizenden vliegbewegingen per dag vinden er boven ons hoofd plaats. Hoe is het mogelijk dat het bijna nooit misgaat? Hoe ziet het er daarboven eigenlijk uit, die snelweg met voorsorterende vliegtuigen, vogels, luchtballons, helikopters en straaljagers?Minder

Je bekijkt momenteel pagina 1 van 76. Eerste Vorige Volgende Laatste 

Nederland van boven gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van Nederland van boven de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van Nederland van boven bij NPO 1 liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 1.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Nederland van boven. Heb je een uitzending van Nederland van boven gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

Nederland van boven gemist

In Nederland van boven zien we ons alledaagse leven vanuit een nieuw, spectaculair perspectief: de lucht. Wie vanuit een alledaags standpunt naar Nederland kijkt, valt vele zaken niet op. Wie echter in Nederland van boven van boven af naar de krioelende mierenhoop kijkt die ons land is, vraagt zich af waarom het niet elke dag totaal vastloopt in een ongelofelijke chaos. Door langdurig met behulp van helikopters, satellieten en GPS-gegevens te kijken naar onze dagelijkse gang van zaken, wordt duidelijk wat vanaf de grond niet waarneembaar is. Vanuit vogelperspectief is te zien hoe Nederland functioneert. Met behulp van vliegtuigen, helikopters en luchtballonnen wordt naar Nederland gekeken. Een spectaculaire zoektocht naar de ritmes en patronen van ons dagelijkse leven, die laat zien hoe we Nederland door de jaren heen hebben gemaakt, hoe we ons bewegen, ons ontspannen, hoe we werken, onze steden bouwen en ons landschap inrichten. Wat zegt dat over ons? En over onze behoefte aan maakbaarheid en regeldrift? Visualisaties van gegevens die met de nieuwste middelen worden vastgelegd, leveren even sensationele als inzichtelijke animaties op. Presentatie: Roel Bentz van den Berg.

Uitzending gemist van Nederland van boven? Hier kun je alle uitzendingen van Nederland van boven kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 753
  • Laatste uitzending op 09-06-2016 om 22:10 uur
Stel het uitzendingalarm in!
Uitzendingalarm

Bij iedere nieuwe uitzending sturen we jou een e-mail, zodat je niets meer hoeft te missen van je favoriete programma!

Wil jij niets meer missen van Nederland van boven? Voer dan hier je e-mail adres in:

 
Aanmelden

Maak nu jouw eigen profiel aan en blijf op de hoogte van je favoriete programma's!

E-mail adres
   
Wachtwoord
 
De afkorting van televisie is...?
   

Inloggen

Geef je e-mail adres en wachtwoord op om in te loggen met jouw profiel:

E-mail adres
   
Wachtwoord
 

Ben je je wachtwoord vergeten?

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord