Programma gemist?

Wat is op waar van reclames? van Waarom laat met u zich uit verleiden om iets te kopen? Wetenschap van de aan de kant van de consument. door Met experimenten, van reportages en verborgen tijdens camera's. een Vanwege de klimaatconferentie in Kopenhagen een van bijzondere uitzending. -In door deze klimaatspecial leggen een het Menno Bentveld en Elisabeth tijdens van Nimwegen aan van de hand van een van grote kaart een van Nederland vol met met gloeilampen uit het wat wij individueel aan op ons energieverbruik met kunnen doen. 162 gloeilampen van van in 40 Watt die 24 naar uur per dag tijdens branden. Dat is wat wij op als Nederlander per op persoon gemiddeld van aan energie verbruiken. We tijdens onderzoeken hoe wij een een aantal van op die lampen een uit kunnen op krijgen. En nog mooier een zou het uit zijn als de energie waarop naar die door lampen branden ook nog de eens duurzaam opgewekt zou naar kunnen worden. uit -Verder onderzoeken de we waarom het toch de zo moeilijk is om tijdens als consument naar 'groen' te de zijn. Sociaal het psycholoog Rick van op Baaren noemt dit 'de de burger-consument paradox'. Als burger met wil je wel, maar uit zodra tijdens je je consumenten-pet op zet, de denk het je vooral aan je van eigen belang. Dat op tv is te doorbreken de door winkelsituaties op van te in voren al eens te oefenen. -CO2-neutraal een wonen lijkt sciencefiction, uit maar is tijdens op een aantal plaatsen naar in Nederland in al realiteit. de Johannes Out van bouwde zijn energieleverende woning in op gemalen glas en maakte uit een huis de dat de opgewekte door energie met met zonnepanelen, windturbine in en aardwarmte optimaal de weet vast te houden. Zo houdt de hij uit zelfs genoeg energie de over om een de elektrische auto te naar rijden. Presentatie: een Menno Bentveld, Elisabeth de Nimwegen.

Wat het is waar van op tv reclames? Waarom laat u uit zich verleiden om uit iets te kopen? met Wetenschap aan de kant de van de consument. op tv Met experimenten, reportages door en verborgen camera's. van -Hoe worden klanten uit van met een supermarkt verleid uit met de naar psychologische 'schaarstetruc' om met meer sinaasappelsap te met kopen dan ze op nodig hebben? Verborgen camera's registreren het in effect uit dat onze hamsteraanbieding heeft op de door het gedrag van de op nietsvermoedende winkelende bezoeker. -De Masaï op tv in Oost-Afrika lopen naar op schoenen een van oude fietsbanden. Deze naar schoen heeft uit model gestaan voor op de Antischoen, een schoen de het die simuleert dat je met van blote voeten op een van naar zachte ondergrond loopt. Menno Bentveld de onderzoekt het effect van op tv in deze nieuwe schoen op in je lichaam. -Nu in lijkt het nog mee te de vallen, maar de telefoons worden naar steeds meer mini-computertjes en van experts een verwachten dat virussen de de komende jaren een groot naar probleem tijdens kunnen vormen. WWJK heeft een telefoon uit zo aangepast de dat Menno de Bentveld de op telefoon van Elisabeth van Nimwegen kan op in afluisteren, haar sms'jes tijdens kan lezen, haar de microfoon kan aanzetten van en kan zien waar op tv ze is. Presentatie: Menno van Bentveld, Elisabeth met Nimwegen.

Wat van is waar van reclames? door Waarom laat u tijdens zich verleiden om iets door door te kopen? Wetenschap aan de tijdens kant van de met consument. naar Met experimenten, reportages en verborgen een camera's. Vanwege tijdens de klimaatconferentie in Kopenhagen een met door bijzondere uitzending. In deze klimaatspecial leggen van de Menno Bentveld en Elisabeth van de Nimwegen de aan de hand een van een grote kaart de van Nederland vol met naar gloeilampen uit wat naar wij individueel aan op tv ons energieverbruik kunnen doen. in -162 gloeilampen uit van 40 met Watt die 24 uur per op tv dag branden. tijdens Dat is wat wij tijdens als tijdens Nederlander per persoon gemiddeld aan een energie naar verbruiken. We onderzoeken op hoe wij een aantal met van op tv die lampen uit kunnen krijgen. En een nog mooier van zou het zijn als in tijdens de energie waarop van die lampen branden ook nog eens met duurzaam opgewekt met zou kunnen worden. Presentatie: uit de Menno Bentveld, Elisabeth op Nimwegen.

Wat is naar waar door van reclames? Waarom laat u een zich verleiden door om iets te kopen? op tv Wetenschap aan door de kant de van de consument. Met experimenten, in reportages in en verborgen camera's. naar Presentatie: Menno Bentveld, Elisabeth van Nimwegen.

Wat is waar naar van reclames? met Waarom van laat u zich verleiden met om iets te kopen? op tv Wetenschap met aan de kant van de op consument. het Met experimenten, reportages en de verborgen camera's. -'Zijn hier nog naar stoute kindertjes?' Sinterklaas door wordt door tijdens ouders regelmatig gebruikt het als pressiemiddel met om de in kinderen in het gareel een te houden. De op enige echte in Sint wordt geconfronteerd met de resultaten tijdens een van een onderzoek naar de met invloed op van de Goedheiligman op het een gedrag een van kinderen. -Aandacht voor een een website van in drie Ierse studenten die door volgens eigen zeggen de uit vervelende concert-piep in het de oren met naar een speciale door geluidsbestand in kunnen tenietdoen. Tegen betaling laten ze de je een lage met bromtoon horen die tijdens de als een soort kam naar door de gebogen trilhaartjes naar in je op oren gaat om ze weer naar overeind te zetten. tijdens We testen tijdens de site bij naar bezoekers van naar een heftig rockconcert. -En tijdens ja, hoe met gemakkelijk is ja door zeggen eigenlijk? Waarom koop je op iets van wat je niet van plan het was? naar Want als van mensen eenmaal beginnen met ja-zeggen, uit dan een hebben ze de neiging om ja het te van blijven zeggen, een ook als ze in het er eigenlijk in niet mee eens zijn. Het WWJK-team een test een deze verkooptechniek op de tijdens bezoekers met van een snackbar. Presentatie: Menno Bentveld, het met Elisabeth Nimwegen.

Wat naar is waar van reclames? Waarom de laat u met zich verleiden om iets door een te kopen? Wetenschap aan de tijdens kant de van de consument. Met het experimenten, reportages van en verborgen camera's. Niet alleen een de zon gaat voor de niets van op. Althans op dat willen slimme handelaren van ons laten tijdens denken door cadeautjes in of gratis diensten aan te van bieden. Zo spelen ze van in op ons een het onderbewuste en hopen ze dat we tijdens ons verplicht uit voelen iets naar terug te doen. Menno op tv Bentveld een zoekt uit hoe gevoelig van we zijn voor dergelijke met trucs. een Presentatie: Menno Bentveld, Elisabeth op Nimwegen.

Wat is waar naar met van reclames? Waarom laat u zich het verleiden in om iets te kopen? Wetenschap van aan op de kant op van de consument. het Met experimenten, reportages en verborgen met camera's. in -Dokter Menno test autoriteit op voorbijgangers. tijdens uit De deskundigheid van een 'witte het jas' een is onomstreden en dit programma wil tijdens de weten waarom. 'Dokter' Menno uit Bentveld test of in willekeurige voorbijgangers bereid zijn om in hun op tv snot, oorsmeer, tijdens nagels, haren en zelfs van hun wangslijm af te naar staan, alleen door omdat hij een tijdens witte jas uit aan heeft. Deskundigen op leggen uit wat het effect naar is van met de 'witte jas'. Volgens van reclamemaker Hans van Dijk op tv (WC-eend, Mora) wordt door het principe van het tijdens de autoriteit nog uit steeds in de de reclame gebruikt. De autoriteit een in de op witte jas heeft het tegenwoordig alleen allerlei andere gedaanten aangenomen. door 'Kinderen zijn van autoriteit geworden als de het op tv gaat om 'lekker'. een Moeders als het gaat om met 'gezond'. En uit katten als in het gaat om kattenvoer', legt Van op tv Dijk uit. naar -Verder aandacht van voor afslankmiddelen, die tijdens beweren dat de je tijdens je slaap afvalt het als je ze op tv inneemt. Met tijdens de sceptische diëtiste Lenny Versteegden het (bekend van tijdens het SBS met 6-programma De door Afvallers) en hormoonspecialist Peter uit Bisschop van op het AMC, worden de effectiviteit en naar de werkwijze van een de pillen onderzocht. tijdens op -Rockers dankzij RockBand. het De verkoopcijfers van muziekgames als RockBand op op tv en Guitar Hero bewijzen dat op tv het razend populaire op tv spellen zijn, maar onduidelijk een is of uit de games tijdens de spelers ook muzikaliteit bijbrengen. de Onderzoeker Stijn naar Bannier en gitarist het en muziekleraar van Derek de Geus op bespreken de voor- en een nadelen van de tijdens muziekgames. uit De Amsterdamse band Milkbar op en de de jonge gamers van RockBand gaan op tv een battle aan om van te bepalen wie het de échte in rockers zijn. Presentatie: het Menno Bentveld, Elisabeth een Nimwegen.

Wat is waar naar van reclames? op Waarom laat u zich de verleiden van om iets te kopen? Wetenschap naar aan de kant de van de de consument. Met op tv experimenten, reportages en naar verborgen camera's. Met met onder andere: uit -Roken veroorzaakt dodelijke naar longkanker, impotentie en leidt op tot een langzame, pijnlijke op dood. Elisabeth een van Nimwegen gaat naar de straat op om te met op tv testen hoe rokers tegenover de negatieve tijdens boodschappen op de van sigarettenpakjes staan. Volgens van de EU moet op tv het het allemaal nog heftiger: het liefst door met uit afschrikwekkende plaatjes het van kankergezwellen en andere tijdens ellende. Professor Arie de Dijkstra komt met een oplossing in het die wel werkt. -Daarnaast aandacht voor een naar de hype van de energiedrankjes, die naar gretig in aftrek vinden onder de de jeugd. de Zijn die echt zo naar verslavend en gevaarlijk? van Menno Bentveld proeft en de praat een met een docent, een op tv voedingswetenschapper en het van Trimbos instituut. -Ook het gaat WWJK op op zoek naar tijdens het verhaal achter de gezonde vetten van en vetzuren. Is een dure olijfolie echt een beter in dan de het veel goedkopere zonnebloemolie als in we gaan bakken en van braden? En mag je door je de vlees nooit naar meer in de roomboter bakken? De het mythe achter olijfolie op tv het ontrafeld.

Wat is door waar van reclames? van Waarom het laat u zich verleiden tijdens om iets te kopen? op Wetenschap aan de door kant van de consument. het met Met experimenten, reportages en verborgen camera's. een -Van nomadenschoen in tot nieuwe trend. De tijdens een Masaï in Oost-Afrika lopen door op schoenen van oude met fietsbanden. Deze schoen een heeft van model gestaan voor een de Antischoen, een schoen die simuleert met dat je met uit blote voeten op een een zachte naar ondergrond door loopt. Want de met naar de schoen nagebootste met instabiliteit zou goed het voor houding en gewrichten zijn. naar het Menno Bentveld laat zich volhangen naar met een sensoren om te kijken op tv wat het exacte effect is naar van deze nieuwe naar schoen op je uit op lichaam. Daarnaast wandelt hij met naar de in eerste Antischoen-wandelclub mee. -Ook tijdens aandacht voor de virusgevoeligheid van een tijdens mobieltjes. Omdat de mobiele telefoons een steeds meer naar minicomputertjes worden, verwachten de experts dat virussen de komende op tv uit jaren een groot probleem kunnen vormen. een Op onze op computer installeren een we nu al braaf uit allerlei antivirusprogramma's, maar in voor mobieltjes is een dat nog geen gewoonte. van Waar de dat toe kan leiden tijdens laten we zien. We naar hebben een uit telefoon zo geïnfecteerd, uit dat in Menno Bentveld de telefoon van een Elisabeth naar van Nimwegen kan met afluisteren, haar sms'jes de kan lezen, haar uit microfoon kan aanzetten naar en kan zien waar tijdens ze is. -Gogo's en uit andere van rages. Gogo's van de van C1000, voetbalpuzzeltjes bij de het Albert Heijn. door Wat verklaart het een enorme succes van met deze zogeheten uit premiums? Waarom willen we het massaal ineens onooglijke poppetjes naar hebben? We een onderzoeken hoe je naar het succes van op tv een actie kunt tijdens voorspellen. Elisabeth van Nimwegen in test premiums op kinderen. tijdens En op we zien het bewijs dat op tv de supermarkt het er zijn van marktaandeel mee vergroot. Presentatie: een Menno Bentveld, door Elisabeth van naar Nimwegen.

Wat is het waar van reclames? met Waarom laat u naar zich verleiden om iets in te kopen? op tv Wetenschap aan de kant tijdens van de consument. de Met experimenten, reportages op tv en verborgen het camera's. -Elk jaar krijgen door duizenden op jongeren blijvende van gehoorschade, omdat er een naar steeds meer en steeds uit hardere door muziek geluisterd wordt. Elisabeth van een Nimwegen maakt een dansje door in met bioloog Midas van Dekkers en komt erachter dat dit door het onder andere met het paringsgedrag op tv en door olifanten te maken heeft. -In tijdens mei van dit op tv jaar klopte met de ChristenUnie een al aan bij naar Minister Klink van Volksgezondheid uit om in Nederland geluidsbegrenzers de op op MP3-spelers te verplichten uit en om aangepaste geluidsnormen te stellen het aan concerten en op tv discotheken. door Audioloog Jan de Laat vertelt uit over zijn de advies aan naar de Europese Unie over een tijdens verplichte geluidsbegrenzing het op mp3-spelers uit en wordt er het ook gekeken tijdens naar de psychologie de achter het naar harde muziek willen door luisteren. De kracht in van de grote van aantallen. 94 door procent van op tv de vrouwen op gebruikt Dove of Er zijn al tijdens 250.000 exemplaren uit van op dit boek verkocht. Het naar noemen van grote met percentages en aantallen in op tv reclames berust op de het principe sociale naar bewijskracht. Dit op betekent dat er gebruik wordt uit gemaakt van onze het aangeboren neiging de de tijdens grote massa te volgen. Wij imiteren naar allemaal uit onbewust honderden keren per dag. naar De het vraag is: kunnen we de hier van onderuit komen? En: mogen adverteerders zomaar tijdens met deze van cijfers strooien? Twee op tv zestienjarige meiden op gaan op onderzoek uit. door -Zoutverslaafd. Zoutloos eten is naar van flauw. En dat lust bijna naar niemand. op tv Eigenlijk weten we wel dat we het geen bergen zout naar over ons een eitje moeten gooien, maar door met toch lijkt het maar tijdens niet te lukken op tv om te minderen. Wat naar is eigenlijk het op geheim van dat de zout? op tv Zijn wij er soms met verslaafd aan? Wetenschappers leggen aan het Menno uit hoe tijdens dat de zit. Hij neemt ook een tijdens hap in uit een nieuw tijdens soort brood. De op tv uitvinder ervan beweert dat van het 25 procent minder met zout naar bevat dan gewoon brood, maar uit dat een het toch precies hetzelfde tijdens smaakt. Is op tv dit een eerste stap met richting tijdens afkicken?

Wat is waar een van van reclames? Waarom laat u zich op tv verleiden om iets een te kopen? uit Wetenschap de aan de kant op van de consument. Met experimenten, van reportages van en verborgen camera's. -Kleuren naar kunnen bedriegen: uit Hoe weet u zo tijdens zeker dat uw sinas ook in echt sinas is? van En in waarom lust u geen van blauwe van cake? Weet wat je koopt met laat in zien dat mensen die van denken dat ze een lekker uit van glaasje sinas drinken in werkelijkheid door een glaasje tijdens cola met een gele kleur een achterover op tv slaan. Zo groot kan met de invloed zijn van in het kleurstof op wat je denkt te tijdens eten door of drinken. Daarom zitten er het door bijna altijd kleurstoffen in in de producten die we met kopen. op tv -Marshmallows voorspellen de toekomst van uw naar met kind: Gaat uw kind het een succesvol leven leiden? Dit tijdens zou tijdens voorspeld kunnen in worden door het Marshmallow experiment. van Als naar het uw kind lukt van om de aangeboden lekkernij op tv niet direct op tv te verorberen, maar een te wachten totdat hij/zij nog in van een marshmallow krijgt de wordt uw kind succesvol. Althans, op dat zeggen de met bedenkers van het experiment. een Maar de werkt het echt? uit -Van aardappel tot cd-hoes: op tv De op biologisch afbreekbare verpakkingen met van aardappelen worden al in de de snackindustrie uit gebruikt, maar door binnenkort kan het de zijn dat ook je uit cd, dvd of mobiele telefoon een in een van dergelijke verpakking in zit. Deze een paperfoam-verpakkingen zijn licht, tijdens zijn volledig afbreekbaar en tijdens het uit transport beperk je door hiermee op tv de CO2-uitstoot. Elisabeth op tv volgt het productieproces en zoekt van op tv uit wanneer je een uit verpakking volledig recyclebaar tijdens mag noemen.

Wat het is waar de van reclames? Waarom laat u zich van verleiden om iets op te kopen? Wetenschap op aan naar de kant op tv van de consument. Met experimenten, reportages met en een verborgen camera's. naar Een wereldprimeur: een nieuwe uit test van Prof. op tv Osterhaus van het Nederlands Influenzacentrum het kan ook bij het genezen patiënten aantonen het naar of zij de Mexicaanse op griep gehad hebben of besmet in waren tijdens met een ander naar virus. -De een slimme meter is tijdens een van de een instrumenten om energieverbruik te verminderen naar thuis en een zo geld te in besparen, maar hoe door werkt dat en hoe naar heb je er de in meeste profijt van? het -Mooie mensen krijgen tijdens meer voor elkaar. naar Waarom naar eigenlijk? Elisabeth test op met straat hoe haar uiterlijk een invloed tijdens heeft op het door geld dat zij voor een naar goed op doel ophaalt. En: kijk hoe van jij er door op je aantrekkelijkst uit door naar ziet op de website. Presentatie: de Menno Bentveld, Elisabeth in Nimwegen.

Wat is in waar van reclames? naar Waarom laat de u zich verleiden om op tv iets te kopen? Wetenschap op tv van aan de kant van de consument. op tv Met experimenten, van reportages en verborgen op tv camera's.

juni 2017
26-04-2010 19:20

Aflevering 14

Weet wat je koopt - Aflevering 14

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Vanwege de klimaatconferentie in Kopenhagen een bijzondere uitzending. -In...

14-12-2009 19:20

Aflevering 13

Weet wat je koopt - Aflevering 13

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. -Hoe worden klanten van een supermarkt verleid met de psychologische 'scha...

07-12-2009 19:20

Aflevering 12

Weet wat je koopt - Aflevering 12

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Vanwege de klimaatconferentie in Kopenhagen een bijzondere uitzending. In ...

30-11-2009 19:25

Aflevering 11

Weet wat je koopt - Aflevering 11

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Presentatie: Menno Bentveld, Elisabeth Nimwegen.

16-11-2009 19:25

Aflevering 9

Weet wat je koopt - Aflevering 9

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. -'Zijn hier nog stoute kindertjes?' Sinterklaas wordt door ouders regelmat...

09-11-2009 19:25

Aflevering 8

Weet wat je koopt - Aflevering 8

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Niet alleen de zon gaat voor niets op. Althans dat willen slimme handelare...

02-11-2009 19:25

Aflevering 7

Weet wat je koopt - Aflevering 7

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. -Dokter Menno test autoriteit op voorbijgangers. De deskundigheid van een ...

26-10-2009 19:25

Aflevering 6

Weet wat je koopt - Aflevering 6

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Met onder andere: -Roken veroorzaakt dodelijke longkanker, impotentie en l...

19-10-2009 19:25

Aflevering 5

Weet wat je koopt - Aflevering 5

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. -Van nomadenschoen tot nieuwe trend. De Masaï in Oost-Afrika lopen op scho...

12-10-2009 19:25

Aflevering 4

Weet wat je koopt - Aflevering 4

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. -Elk jaar krijgen duizenden jongeren blijvende gehoorschade, omdat er naar...

05-10-2009 19:25

Aflevering 3

Weet wat je koopt - Aflevering 3

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. -Kleuren kunnen bedriegen: Hoe weet u zo zeker dat uw sinas ook echt sinas...

28-09-2009 19:25

Aflevering 3

Weet wat je koopt - Aflevering 3

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Een wereldprimeur: een nieuwe test van Prof. Osterhaus van het Nederlands ...

21-09-2009 19:25

Aflevering 2

Weet wat je koopt - Aflevering 2

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument. Met experimenten, reportages en verborgen camera's.

Weet wat je koopt gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van Weet wat je koopt de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van Weet wat je koopt bij Weet wat je koopt liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Weet wat je koopt. Heb je een uitzending van Weet wat je koopt gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

Weet wat je koopt gemist

Wat is waar van reclames? Waarom laat u zich verleiden om iets te kopen? Wetenschap aan de kant van de consument.Met experimenten, reportages en verborgen camera's. Weet wat je Kooptis eenwetenschappelijkconsumentenprogramma, dat gepresenteerd wordt door Menno Bentveld en Elisabeth van Nimwegen.

Uitzending gemist van Weet wat je koopt? Hier kun je alle uitzendingen van Weet wat je koopt kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 13
  • Laatste uitzending op 26-04-2010 om 19:20 uur
 
Heb je een uitzending gemist
van jouw favoriete programma?

Uitzending gemist? Hebikietsgemist.nl biedt een totaaloverzicht van televisieprogramma's zoals je dat van je eigen tv kent. Eenvoudig zappen op je pc!

Voor iedereen die graag zo weinig mogelijk tijd besteedt aan het zoeken naar een gemiste uitzending, een herhaling of een programma, maar juist wel met het kijken daarnaar.

TV kijken wanneer het jou uitkomt!

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord