Programma gemist?
februari 2017
08-06-2010 20:50

Aflevering 10

Catherine voor de Verandering - Aflevering 10

Drie jaar geleden krijgt DJ André de Raaf (22) een zeer ernstig auto-ongeluk. Het ziet ernaar uit dat hij nooit meer zal kunnen lopen. Dit heeft zo'n impact op hem dat hij niet verder wil leven. Nu heeft hij twee bedrijven, een vriendin en hij is een gelukkig mens. Catherine zoekt hem op en praat met hem over deze moeilijke jaren. Helemaal verbaasd is Catherine als ze met André naar een oude vrouw gaat die een enorme impact op zijn leven heeft gehad. Catherine gaat op pad met mensen die beweren totaal veranderd te zijn door hun bekering tot God. Zij onderzoekt hoe echt die verandering is en zijn deze gelovigen nu beter af?

25-05-2010 22:55

Aflevering 9

Catherine voor de Verandering - Aflevering 9

Astrid Mechielsen (39) raakt na een korte relatie in 1995 ongewenst zwanger. Ze besluit het ongeboren leven te laten weghalen. Door een intens schuldgevoel raakt ze daarna in een depressie en overweegt zelfmoord te plegen. In de periode erna maakt ze een geestelijke verandering door. Nu is ze moeder van de pasgeboren Samuel. Catherine gaat met Astrid terug naar de plekken die belangrijk zijn voor haar levensverhaal, waaronder het monument voor ongeboren kinderen in Hazerswoude. Catherine gaat op pad met mensen die beweren totaal veranderd te zijn door hun bekering tot God. Zij onderzoekt hoe echt die verandering is en zijn deze gelovigen nu beter af?

18-05-2010 22:55

Aflevering 8

Catherine voor de Verandering - Aflevering 8

Suzanne van der Schot komt als student voor het eerst in de Amsterdamse Nicolaaskerk. Ze wordt gegrepen door de sfeer van kaarsen en muziek. Het geloof heeft zo'n impact op haar dat ze besluit in te treden in een klooster in Parijs. Een geweldige tijd, maar toch blijft ze niet. Hoe ziet haar leven er nu uit en welke rol speelt het geloof in haar dagelijkse leven in Amsterdam? Catherine gaat op pad met mensen die beweren totaal veranderd te zijn door hun bekering tot God. Zij onderzoekt hoe echt die verandering is en zijn deze gelovigen nu beter af?

27-04-2010 22:50

Aflevering 6

Catherine voor de Verandering - Aflevering 6

Wim van Zanten (41) sleet eenderde van zijn leven achter de tralies. Hij was een fanatieke Feyenoord-hooligan en ex-bankrover. Wim heeft zijn criminele verleden vaarwel gezegd. Nu knokt hij als 'straatvechter voor Jezus' en wil zoveel mogelijk mensen winnen voor het geloof. Catherine ontmoet Wim en onderzoekt de ommezwaai van boef naar evangelist. Catherine gaat op pad met mensen die beweren totaal veranderd te zijn door hun bekering tot God. Zij onderzoekt hoe echt die verandering is. Zijn deze gelovigen nu beter af?

12-01-2010 23:00

Aflevering 5

Catherine voor de Verandering - Aflevering 5

Ben van den Akker is geboren in Nederland, maar woont en werkt op dit moment in België. Ooit moest hij niets van het geloof hebben, nu is hij fulltime evangelist. Hij komt op de meest diverse plekken zoals in havens, op campings en in gevangenissen. En met een duidelijk doel: mensen dat te geven wat hij zelf heeft gevonden, geloof in God. Al meer dan 30 jaar weet hij mensen deze hoop te geven en hen op een creatieve manier in hun geloof te bemoedigen. Maar hoe zit dat met hem zelf? En zitten mensen in deze tijd nog wel te wachten op een evangelist? In een open gesprek ontdekt Catherine zijn drijfveren. Presentatrice Catherine Keyl gaat in gesprek met christenen over hun geloof in God, hun bekering en de uitwerking daarvan in hun dagelijkse leven. Aan de hand van twee korte reportages waarin we het leven van de gast leren kennen weet Catherine kritische en eerlijke vragen te stellen over wat haar gast ten diepste drijft.

05-01-2010 22:50

Aflevering 4

Catherine voor de Verandering - Aflevering 4

Clara Sies groeide als Joods meisje eenzaam op in een kindertehuis in Amsterdam. Dit had grote gevolgen voor haar toekomst. Haar Joodse komaf gaf haar niet voldoende richting in haar leven. Na het bestuderen van het Nieuwe Testament leerde ze Jezus kennen als de Weg tot God. Nu geeft ze dit geloof handen en voeten door een inmiddels zeer bekend concept, de voedselbank. Achter de oprichtster van deze succesvolle hulpmethode gaat een interessant groeiproces schuil. Pas rond haar 40e merkt Clara dat haar verleden tot rust komt en dat ze leert dat ze mag zijn zoals ze is. In een bijzonder gesprek gaat Catherine dieper in op de verandering van Clara. Presentatrice Catherine Keyl gaat in gesprek met christenen over hun geloof in God, hun bekering en de uitwerking daarvan in hun dagelijkse leven. Aan de hand van twee korte reportages waarin we het leven van de gast leren kennen weet Catherine kritische en eerlijke vragen te stellen over wat haar gast ten diepste drijft.

15-12-2009 23:05

Aflevering 3

Catherine voor de Verandering - Aflevering 3

Regina Mac-Nack raakte door een fout van een arts blijvend invalide. Met het voorruitzicht op een rolstoel werd Regina depressief. Maar jaren later runt ze, door een wonder, de succesvolle stichting 'Er is hoop voor morgen'. Ze is daarmee een moeder voor velen in Amsterdam Zuid-Oost. Ze kookt iedere zaterdag voor meer dan tweehonderd verslaafden, alcoholisten en daklozen. Maar ze wast ook hun voeten, geeft voetmassages, omhelst ze en bidt met hen. Gedreven door haar geloof in God leeft ze op radicale wijze haar leven. Presentatrice Catherine Keyl gaat in gesprek met christenen over hun geloof in God, hun bekering en de uitwerking daarvan in hun dagelijkse leven. Aan de hand van twee korte reportages waarin we het leven van de gast leren kennen weet Catherine kritische en eerlijke vragen te stellen over wat haar gast ten diepste drijft.

08-12-2009 22:50

Aflevering 2

Catherine voor de Verandering - Aflevering 2

Vanuit een moeilijke jeugd raakte hij al jong verslaafd aan drugs. De problemen stapelden zich op. In een dieptepunt van zijn leven had hij een ontmoeting met God die hem definitief heeft veranderd. Vanuit een diepe passie voor God en mensen richtte hij in 1991 de stichting. Nu, anno 2009, is dit werk uitgegroeid tot een bloeiende onderneming die tientallen armen en verslaafden uit Utrecht van maaltijden voorziet. Catherine gaat in gesprek met Rob op zoek naar de essentie van zijn keerpunt en de kracht om na jaren zonder terugval nog altijd de juiste keuzes te maken. Presentatrice Catherine Keyl gaat in gesprek met christenen over hun geloof in God, hun bekering en de uitwerking daarvan in hun dagelijkse leven. Aan de hand van twee korte reportages waarin we het leven van de gast leren kennen weet Catherine kritische en eerlijke vragen te stellen over wat haar gast ten diepste drijft.

01-12-2009 22:50

Aflevering 1

Catherine voor de Verandering - Aflevering 1

In deze aflevering praat ze met Natasja Verhagen. Natasja is opgegroeid in een gebroken gezin en heeft schokkende gebeurtenissen meegemaakt die haar hele functioneren hebben beïnvloed. Haar man Ricardo is drugsverslaafd en crimineel geweest. Een instabiel gezinsleven dat zijn dieptepunt lijkt te bereiken als hun zoontje van twaalf ernstig ziek wordt. Vlak voor zijn overlijden zegt hij echter iets dat Natasja's leven voorgoed zal veranderen.

Catherine voor de Verandering gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van Catherine voor de Verandering de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van Catherine voor de Verandering bij Catherine voor de Verandering liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Catherine voor de Verandering. Heb je een uitzending van Catherine voor de Verandering gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

Catherine voor de Verandering gemist

Presentatrice Catherine Keyl interviewt in het tv-programma 'Catherine voor de Verandering' christenen over hun geloofen hoe ze dat in hun leven vorm geven.

Uitzending gemist van Catherine voor de Verandering? Hier kun je alle uitzendingen van Catherine voor de Verandering kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 9
  • Laatste uitzending op 08-06-2010 om 20:50 uur
 
Heb je een uitzending gemist
van jouw favoriete programma?

Uitzending gemist? Hebikietsgemist.nl biedt een totaaloverzicht van televisieprogramma's zoals je dat van je eigen tv kent. Eenvoudig zappen op je pc!

Voor iedereen die graag zo weinig mogelijk tijd besteedt aan het zoeken naar een gemiste uitzending, een herhaling of een programma, maar juist wel met het kijken daarnaar.

TV kijken wanneer het jou uitkomt!

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord