Programma gemist?

'In the naar past 50 years naar food met has lost its met value. This has uit to change'. Slow op Food is letterlijk een het reactie op Fast uit Food. Ruim twintig jaar geleden in protesteerde de Italiaanse uit de Carlo Petrini tegen een vestiging van het een fastfoodketen met in het centrum op van Rome. Hij in was tégen de naar 'macdonaldisering' op tv van de samenleving en een vóór smaakopvoeding van het publiek op tv 'want van dat is naar de beste verdediging in tegen slechte kwaliteit, bedrog en door standaardisering'. Simpel gezegd: je uit van hebt het recht om te weten het uit wat je eet en dat eten in moet op tv lekker zijn! Inmiddels is op Slow Food uitgegroeid naar tot een van wereldwijde beweging die zich van niet alleen inzet op voor bewust eten, maar van ook van voor bewust produceren tijdens van voedsel. Het gaat naar niet van uitsluitend om het genieten van in eten, maar het in gaat vooral over in het ontwikkelen van een tijdens een bewuste en verantwoordelijke houding tegenover voedsel. het De internationale een Slow uit Food-beweging is meer en meer van een politieke van en economische uit beweging geworden waarin de wereldwijde voedselproblematiek van een vast agendapunt op tijdens is op internationale uit bijeenkomsten. In Turijn wordt door elke twee de jaar de Salone del Gusto, door een door culinaire beurs, door de Slow uit Food-beweging georganiseerd. naar Hier draait het om in de met kernwaarden van Slow Food: lekker, de puur naar en eerlijk. Maar op de de beurs op tv gaat het om door meer dan lekker eten. Marike Jager van met geniet niet alleen van uit het heerlijke met eten en drinken het dat haar aangeboden wordt, op tv maar ze ontmoet ook naar o.a. de oprichter van van Slow Food, in Carlo Petrini, de van Chileense econoom op Manfred Max-Neef die de tijdens werkelijke menselijke behoeften door in kaart heeft de gebracht, de Amerikaanse een investeerder Woody Tasch in die een in navolging van Slow Food het op tv begrip Slow Money een heeft geïntroduceerd en van de Indiase milieuactiviste tijdens Vandana Shiva tijdens die al jaren strijd de een tegen de globalisering. Presentatie: door Marike Jager.

Het lijkt alsof uit het een medium televisie sterker en groter uit is van dan ooit. naar Na jaren van doemdenken en sombere de voorspellingen dat het van einde van televisie naar nabij is, naar is het tij naar gekeerd. Er wordt een meer op tv dan ooit televisie gekeken. En door veelal naar quizachtige programma's uit die over de in op hele wereld goed een scoren. Maar hoe ontstaat op een programma? Hoe weet met je wat de op kijker wil? van Is de macht op van de kijker allesbepalend? met En - een niet onbelangrijk in naar deze politiek onrustige tijden - het naar wat is de rol van van publieke televisie? Trendspotting in bezoekt de de 50ste editie van het prestigieuze op tv Gouden Roos Festival tijdens met in Luzern en op ontmoet daar de mensen een achter de het populaire programma's, die miljoenen het mensen over de het hele wereld op tv vermaken. Zoals Deal in Or No Deal, bedacht het door de Nederlandse Dick de uit Rijk. In zo'n op tv 150 tijdens landen is het programma een uit een kijkcijferkanon. De Britse tijdens Alan Boyd is mede het door brein achter het programma uit Pop Idol in waarmee de tijdens hausse aan talentenshows werd gestart. op tv Tot op op tv de dag met van vandaag tijdens zijn talentenprogramma's kijkcijferkanonnen voor de uit publieke tijdens en commerciële omroep. En een het einde lijkt nog lang naar niet in in zicht te zijn. van Ondertussen in staan de technologische ontwikkelingen niet een stil. Welke invloed hebben de deze op in het toekomstige televisiekijken? Met met William Uricchio, door mediaprofessor in aan het MIT (USA) het en aan de van Universiteit Utrecht blikken in we terug op de een recente geschiedenis de van het medium uit en de ontwikkelingen op tv in de zeer nabije de toekomst. door In Luzern wordt in door ieder geval gefluisterd dat op tv televisie internet uit opslokt in van plaats van andersom. Presentatie: naar Marike Jager.

Afl.: het Milaan. Jaarlijks is in Milaan van de een prestigieuze Salone Internazionale del een Mobile, de naar belangrijkste beurs op de het gebied van vormgeving. Producenten op tv en op ontwerpers laten hier het tijdens nieuwste van het nieuwste de zien. Maar in de op tv hoeverre zitten we daar door nog op te wachten? Hoeveel door op design kan een mens in verdragen? Wat door is het nut van design? uit Zit de wereld in te uit wachten op de zoveelste uit nieuwe stoel? de In hoeverre staan uit we stil bij op tv wat er geproduceerd naar wordt, en wat voegen van al die het nieuwe ontwerpen eigenlijk toe? In in een tijd waarin de duurzaamheid het meest gebruikte de begrip op tv is in de met wereld van de vormgeving in gaan we op zoek in met naar de betekenis van door design anno 2010. Journaliste en met design-expert met Tracy Metz zoekt antwoord op op tv deze vragen. in Bespiegelingen van van Memphis-goeroe Michele De Lucchi tot in van gevierd Dutch designer op Maarten Baas die een opvallend statement het maakt in Milaan. in Van de Britse tijdens op tv topontwerper Ilse Crawford tot de de Italiaanse sustainability-expert Ezio Vezzoli. op tv door Opvallende constatering: de door trend in Milaan is het door antiproduct. Het gaat niet door om het meer of groter in of opvallender. met De ontwerper stelt zijn met eigen vak met ter discussie en dat staat de een ontwerper met goed. Kortom: time to van rethink design! Presentatie: Sarah de een Meuleman.

Op bezoek bij op tv op het South By South door West (SXSW) Festival in op Austin, Texas. in Wat 24 uit jaar geleden begon als uit een evenement voor met de muziek- en filmindustrie kent van ook een op tv indrukwekkende afsplitsing voor een nieuwe media en de is inmiddels een het van de grootste mediafestivals een in de de wereld. een De combinatie van muziek, onafhankelijke naar film en een de presentatie door van voortschrijdende technologieën maken SXSW tijdens tot een bijzonder van festival dat uniek op is in van de wereld: Tomorrow in Happens Here, naar aldus de organisatie. naar Nieuwe ontwikkelingen zoals Twitter zagen de op SXSW het van daglicht, met onafhankelijke filmmakers vinden in naar Austin een podium voor de hun films en met vele muzikanten presenteren het zichzelf in aan een gretig van publiek. Trendspotting gaat op zoek naar in de nieuwe het trends, bands door en filmmakers die hun eigen in weg op bewandelen en gebruik maken van uit nieuwe technologieën de om onafhankelijk te het blijven. Singer-songwriter Marike naar Jager in bezoekt samen met Trendspotting het festival op tv en zal in met diverse muzikanten het en op tv filmmakers spreken over een het belang van onafhankelijkheid, de grootsheid op van door SXSW en de uit bijzondere sfeer in door Austin, the in music capital of op the world. Trendspotting ontmoet de onder anderen de toonaangevende mediatheoreticus in en internetvisionair Douglas door Rushkoff. Hij opent een het festival van met zijn het speech Program door or Be Programmed: 10 Commands de for a uit Digital Age. En onlangs met verscheen op zijn boek Life, het Inc: How the door World Became a Corporation de and How to Take uit it van Back, inmiddels een wereldwijde naar bestseller. Presentatie: door Sarah Meuleman.

oktober 2017
28-11-2010 23:05

Aflevering 19

Trendspotting - Aflevering 19

'In the past 50 years food has lost its value. This has to change'. Slow Food is letterlijk een reactie op Fast Food. Ruim twintig jaar geleden protesteerde de Italiaanse Carlo Petrini tegen een vestiging van een fastfoodketen in het centru...

24-10-2010 23:00

Aflevering 18

Trendspotting - Aflevering 18

Het lijkt alsof het medium televisie sterker en groter is dan ooit. Na jaren van doemdenken en sombere voorspellingen dat het einde van televisie nabij is, is het tij gekeerd. Er wordt meer dan ooit televisie gekeken. En veelal naar quizach...

21-05-2010 22:55

Milaan

Trendspotting - Milaan

Afl.: Milaan. Jaarlijks is in Milaan de prestigieuze Salone Internazionale del Mobile, de belangrijkste beurs op het gebied van vormgeving. Producenten en ontwerpers laten hier het nieuwste van het nieuwste zien. Maar in hoeverre zitten we ...

09-04-2010 22:50

Aflevering 15

Trendspotting - Aflevering 15

Op bezoek bij het South By South West (SXSW) Festival in Austin, Texas. Wat 24 jaar geleden begon als een evenement voor de muziek- en filmindustrie kent ook een indrukwekkende afsplitsing voor nieuwe media en is inmiddels een van de groots...

Trendspotting gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van Trendspotting de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van Trendspotting bij Trendspotting liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Trendspotting. Heb je een uitzending van Trendspotting gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

Trendspotting gemist

Trendspotting is het internationale kunst- en cultuurprogramma van de VPRO.Jaarlijks bezoekt Trendspotting vier internationale culturele evenementen. In 2008 waren dat de Paris Fashion Week,designbeurs Salone Internazionale del Mobile in Milaan, de Architectuur Biënnale in Venetië en Art Basel Miami Beach.In 2009 wordt verslag gedaan van de London Fashion Week, de Game Developers Conference en het Independent GamesFestival in San Francisco, de Istanbul Biënnale en de Afrikaanse Fotografie Biënnale in Bamako (Mali).Centrale vragen in al deze afleveringen: welke nieuwe ontwikkelingen zijn er in de diverse disciplines op dit gebied?En vooral: wat vertellen deze ontwikkelingen over onszelf en over de maatschappij?

Uitzending gemist van Trendspotting? Hier kun je alle uitzendingen van Trendspotting kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 4
  • Laatste uitzending op 28-11-2010 om 23:05 uur
 
Heb je een uitzending gemist
van jouw favoriete programma?

Uitzending gemist? Hebikietsgemist.nl biedt een totaaloverzicht van televisieprogramma's zoals je dat van je eigen tv kent. Eenvoudig zappen op je pc!

Voor iedereen die graag zo weinig mogelijk tijd besteedt aan het zoeken naar een gemiste uitzending, een herhaling of een programma, maar juist wel met het kijken daarnaar.

TV kijken wanneer het jou uitkomt!

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord