Programma gemist?

Er met zijn vandaag de de dag veel mensen die op tv God op tv de rug toe keren. Velen in zoeken hun heil in en geluk ergens anders. door Maar telkens zegt van God: het Keer terug. met Met open armen staat een Hij op ons te de wachten. Hoe liefdeloos wij naar ook tegen uit Hem doen, Hij op tv blijft van ons met houden. Gods liefde tijdens is groter dan van wij beseffen. Wat een het door genade!

De liederen het gaan erover dat een je niet bang in hoeft te zijn het voor God. Je de kunt het groot ontzag hebben voor God en met door je wellicht soms klein tijdens voelen tegenover Hem tijdens en andere naar christenen, maar angst hoeven we niet de te hebben, zegt de Jezus veelvuldig met in naar het nieuwe Testament.

Psalm 100 roept met ons op naar om een God te loven en te op prijzen. Wij het zijn van Hem met in vreugdevolle dagen, maar naar ook als naar het leven tegenzit. En uit daarom een mogen we ons uit leven uit handen geven en een het uit in Zijn hand leggen. Hoe moeilijk met dat soms ook van op is.

Wat in als wij in een het land het zouden leven, waar we ons in geloof niet openlijk op mochten belijden? Hoe zou van met het voelen om met uit een mes op onze keel tijdens uit te moeten kiezen het tussen God of een uit andere god? Wat is door in zo'n situatie dan de de moedig? Ergens voor staan uit of dwars tegen de uit stroom in durven gaan, uit door vergt moed. Maar het is van zeker niet gemakkelijk door om moedig te van zijn.

In psalm uit 139 op staat 'Heer, U doorgrondt en kent op mij. U tijdens kent naar mijn zitten en mijn het opstaan, U begrijpt in van verre mijn het gedachten.' Geen de mens kent ons naar hart volledig. Soms begrijpen we in onszelf op tv niet eens. Er is er maar door op tv Eén die echt weet hoe door wij tijdens zijn: God zelf. Hij het kent, heeft lief en in vergeeft.

Mozes ontving vanaf met in de berg Nebo een naar prachtig uitzicht met op het beloofde land. Johannes ontving op tv vanaf een met hoge naar berg een bijzonder uitzicht op het het Nieuwe Jeruzalem. Voor naar een ons is dit een in kijkje in tijdens de toekomst. Een mooi en op tv hoopvol vooruitzicht. Hoe ons op leven van nu ook is, we mogen in weten dat we het onderweg zijn in naar iets tijdens mooiers.

Deze eerste dag het van een 2019 begint met psalm 23: van met 'De Heer is mijn het Herder'. Inspirerende woorden van naar David.

Het een is bijna oudjaarsdag. Een tijdens dag om terug te met kijken naar de alles wat er het het tijdens afgelopen jaar gebeurd is. Maar ook op een dag om op op uit te kijken het naar wat komen gaat. Hoe van het ook op tv zal gaan, op we mogen weten dat op tv we nooit dieper een zullen vallen dan in de op handen van op God.

Volkskerstzang vanuit de het Eusebiuskerk het in Arnhem. op tv Het Licht der uit wereld is geboren!

Je naam is naar in belangrijk, het is tijdens wie je bent. het Johannes kreeg de naam: God is op genadig. Wat een een belofte. op En wat een hoop gaat op tv het daarvan uit. Niet alleen met voor Johannes op zelf, maar ook voor van het volk van Israël en het voor ons. God naar handelt niet tijdens alleen de genadig, Hij ís ook genadig. Over een die belofte in gaan de met liederen.

De kerstdagen roepen tijdens veel een verschillende emoties op op. Sommigen kijken ernaar uit, anderen met zien er een vooral tegenop. De uit hoofdpersonen in de het kerstverhaal hebben allemaal in een andere emotie, het maar uiteindelijk loven en een naar prijzen ze het geboren door Koningskind. Immanuel, God uit is met op tv ons.

In tijdens Jezus' tijd zijn er in ongetwijfeld mensen geweest het die niet langer uit meer hoopvol op uit de op tv Messias wachtten, maar enigszins nors gingen in met afwachten, omdat het te op tv lang duurde. Het zijn door twee levenshoudingen op die tegenovergesteld een zijn, maar wel heel op herkenbaar. In deze het uitzending hoopvolle en bemoedigende tijdens liederen.

Soms de kiest God ervoor om naar het natuurlijke met het in 'bovennatuurlijke' te het verbinden. Het naar in verwachting raken door van Maria plaatst ons voor tijdens een raadsel, iets van naar wat we met ons eigen brein op tv het niet kunnen verklaren. En tegelijkertijd op tv kiest God ervoor om het Jezus, gedurende door de naar negen maanden daarna, op door natuurlijke wijze geboren te een laten worden. Liederen over op tv deze bijzondere, wonderlijke in gebeurtenissen naar die alleen een Hij kan verklaren.

Vanmorgen herdenken het we op tv in vele kerken het in ons land de op tv mensen die in overleden zijn. Hoe op tv groot het gemis en verdriet ook het de kan zijn, we houden ons vast het uit aan de hoop die de God ons van gegeven heeft: de dood heeft niet naar het laatste woord. de Laten we elkaar het troosten en bemoedigen in door deze van woorden samen het te zingen.

David is naar dankbaar voor uit alles wat met God hem geeft. Zijn naar ziel juicht tot God. in Juichen als van het goed tijdens gaat in je leven, in is niet op tv zo moeilijk. Maar wat als van het niet goed gaat? naar Hoe naar kijk je dan een naar God? de Ben je dan op nog steeds dankbaar en toegewijd? door En uit wat levert het met ons op om te in allen tijden je geluk in met Hem te in zoeken? Rondom naar dit thema zingen we in vanuit de in Westerkerk in tijdens Enkhuizen.

februari 2019
17-02-2019 09:15

Keer terug

Nederland zingt op Zondag - Keer terug

Er zijn vandaag de dag veel mensen die God de rug toe keren. Velen zoeken hun heil en geluk ergens anders. Maar telkens zegt God: Keer terug. Met open armen staat Hij op ons te wachten. Hoe liefdeloos wij ook tegen Hem doen, Hij blijft van ...

10-02-2019 09:15

Je hoeft niet bang te zijn

Nederland zingt op Zondag - Je hoeft niet bang te zijn

De liederen gaan erover dat je niet bang hoeft te zijn voor God. Je kunt groot ontzag hebben voor God en je wellicht soms klein voelen tegenover Hem en andere christenen, maar angst hoeven we niet te hebben, zegt Jezus veelvuldig in het nie...

03-02-2019 09:10

Prijs Zijn Naam

Nederland zingt op Zondag - Prijs Zijn Naam

Psalm 100 roept ons op om God te loven en te prijzen. Wij zijn van Hem in vreugdevolle dagen, maar ook als het leven tegenzit. En daarom mogen we ons leven uit handen geven en het in Zijn hand leggen. Hoe moeilijk dat soms ook is.

27-01-2019 09:15

Wees moedig

Nederland zingt op Zondag - Wees moedig

Wat als wij in een land zouden leven, waar we ons geloof niet openlijk mochten belijden? Hoe zou het voelen om met een mes op onze keel te moeten kiezen tussen God of een andere god? Wat is in zo'n situatie dan moedig? Ergens voor staan of ...

13-01-2019 09:10

Hij kent je

Nederland zingt op Zondag - Hij kent je

In psalm 139 staat 'Heer, U doorgrondt en kent mij. U kent mijn zitten en mijn opstaan, U begrijpt van verre mijn gedachten.' Geen mens kent ons hart volledig. Soms begrijpen we onszelf niet eens. Er is er maar Eén die echt weet hoe wij zij...

06-01-2019 09:15

Lichtstad Jeruzalem

Nederland zingt op Zondag - Lichtstad Jeruzalem

Mozes ontving vanaf de berg Nebo een prachtig uitzicht op het beloofde land. Johannes ontving vanaf een hoge berg een bijzonder uitzicht op het Nieuwe Jeruzalem. Voor ons is dit een kijkje in de toekomst. Een mooi en hoopvol vooruitzicht. H...

01-01-2019 09:10

De Heer is mijn Herder

Nederland zingt op Zondag - De Heer is mijn Herder

Deze eerste dag van 2019 begint met psalm 23: 'De Heer is mijn Herder'. Inspirerende woorden van David.

30-12-2018 09:15

Vertrouwen op Hem

Nederland zingt op Zondag - Vertrouwen op Hem

Het is bijna oudjaarsdag. Een dag om terug te kijken naar alles wat er het afgelopen jaar gebeurd is. Maar ook een dag om uit te kijken naar wat komen gaat. Hoe het ook zal gaan, we mogen weten dat we nooit dieper zullen vallen dan in de ha...

26-12-2018 09:10

Volkskerstzang

Nederland zingt op Zondag - Volkskerstzang

Volkskerstzang vanuit de Eusebiuskerk in Arnhem. Het Licht der wereld is geboren!

23-12-2018 09:15

God is genadig

Nederland zingt op Zondag - God is genadig

Je naam is belangrijk, het is wie je bent. Johannes kreeg de naam: God is genadig. Wat een belofte. En wat een hoop gaat daarvan uit. Niet alleen voor Johannes zelf, maar ook voor het volk van Israël en voor ons. God handelt niet alleen gen...

16-12-2018 09:15

Looft Hem!

Nederland zingt op Zondag - Looft Hem!

De kerstdagen roepen veel verschillende emoties op. Sommigen kijken ernaar uit, anderen zien er vooral tegenop. De hoofdpersonen in het kerstverhaal hebben allemaal een andere emotie, maar uiteindelijk loven en prijzen ze het geboren Koning...

09-12-2018 09:15

Afwachten of verwachten?

Nederland zingt op Zondag - Afwachten of verwachten?

In Jezus' tijd zijn er ongetwijfeld mensen geweest die niet langer meer hoopvol op de Messias wachtten, maar enigszins nors gingen afwachten, omdat het te lang duurde. Het zijn twee levenshoudingen die tegenovergesteld zijn, maar wel heel h...

02-12-2018 09:15

Wonderlijk

Nederland zingt op Zondag - Wonderlijk

Soms kiest God ervoor om het natuurlijke met het 'bovennatuurlijke' te verbinden. Het in verwachting raken van Maria plaatst ons voor een raadsel, iets wat we met ons eigen brein niet kunnen verklaren. En tegelijkertijd kiest God ervoor om ...

25-11-2018 09:15

Eeuwigheidszondag

Nederland zingt op Zondag - Eeuwigheidszondag

Vanmorgen herdenken we in vele kerken in ons land de mensen die overleden zijn. Hoe groot het gemis en verdriet ook kan zijn, we houden ons vast aan de hoop die God ons gegeven heeft: de dood heeft niet het laatste woord. Laten we elkaar tr...

18-11-2018 09:15

Mijn ziel juicht!

Nederland zingt op Zondag - Mijn ziel juicht!

David is dankbaar voor alles wat God hem geeft. Zijn ziel juicht tot God. Juichen als het goed gaat in je leven, is niet zo moeilijk. Maar wat als het niet goed gaat? Hoe kijk je dan naar God? Ben je dan nog steeds dankbaar en toegewijd? En...

Je bekijkt momenteel pagina 1 van 9. Eerste   Vorige   Volgende   Laatste  

Nederland zingt op Zondag gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van Nederland zingt op Zondag de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van Nederland zingt op Zondag bij Nederland zingt op Zondag liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Nederland zingt op Zondag. Heb je een uitzending van Nederland zingt op Zondag gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

Nederland zingt op Zondag gemist

Nederland Zingt is een televisieprogramma van de Evangelische Omroep (EO), waarbij men koor- en samenzang vanuit verschillende kathedralen en kerken in en buiten Nederland opneemt en uitzendt. De meeste programma's worden door organist/componist Martin Zonnenberg gemaakt en samengesteld. Het tv programma heeft diverse opnames per jaar. Er werken telkens vele solisten en koren aan de opname mee.

Uitzending gemist van Nederland zingt op Zondag? Hier kun je alle uitzendingen van Nederland zingt op Zondag kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 121
  • Laatste uitzending op 17-02-2019 om 09:15 uur
 
Heb je een uitzending gemist
van jouw favoriete programma?

Uitzending gemist? Hebikietsgemist.nl biedt een totaaloverzicht van televisieprogramma's zoals je dat van je eigen tv kent. Eenvoudig zappen op je pc!

Voor iedereen die graag zo weinig mogelijk tijd besteedt aan het zoeken naar een gemiste uitzending, een herhaling of een programma, maar juist wel met het kijken daarnaar.

TV kijken wanneer het jou uitkomt!

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord