Programma gemist?

Aflevering 30 een - Religieus magazine. Een mooie met vraag en een naar eerlijk antwoord. Iedere van week geeft een met bekende een voorganger of dominee een uit prikkelende overdenking bij een passage van uit van de Bijbel.

Deze door week is met het in Nederland de een Week van de uit Armoede. Jezus zegt: tijdens 'De armen het hebt u altijd bij op u.' Ds. Arie van der van Veer licht tijdens toe: 'Aandacht op tv voor de een armen is standaard, een behoort tot het op tv basispakket van een het christen.'

'Ik heb op tv soms de indruk dat met wij ons meer in tijdens bekommeren over onze naar welvaart dan over ons welzijn', vertelt in tijdens ds. Orlando Bottenbley. 'Want wie zijn van leven zal met willen behouden, die zal op tv naar het verliezen; maar wie zijn het leven zal verliezen op om met Mij, die zal het vinden.' Met op tv deze woorden stelt naar Jezus onze welvaart uit tegenover op ons welzijn. uit Ons welzijn heeft in niet alleen te maken met ons de op tv leven hier op aarde, maar ook tijdens met ons leven door na door de dood. Wat kies op jij?

Je uit probeert een van vriend of buurvrouw iets uit leggen de om hem naar of haar tijdens op het juiste pad te op brengen. op tv En elke keer maakt het diegene toch opnieuw op verkeerde in keuzes. Herken je dit? Als pastor op van een kerk op op tv in Amsterdam herkent Jurjen ten een Brinke van dit in ieder geval wel. Toch het is het dan naar wel heel gemakkelijk uit om met de tijdens in vinger naar een ander te een wijzen.

De vrijheid die uit door God zijn volk belooft, is op vrijheid die uit goed is voor iedereen. een En daarom is naar dat door geen egoïstische vrijheid, maar is dat op tv een uit vrijheid die gericht is op op van de hele gemeenschap. Maar, die vrijheid op wordt van begrensd door de regels die naar God aan op tv zijn volk geeft, met zo legt ds. tijdens Mirjam Kollenstaart uit. uit Waarom legt God met ons die regels tijdens op?

Het leven de kan er een ontzettend oneerlijk aan het toe gaan. Ook als naar je dichtbij God naar leeft, geeft op tv dat geen garanties voor een een in fijn en gelukkig leven. Ziekte, dood, naar teleurstellingen, op het treft de net zo goed de een christen als een niet-christen. Wat van in heb je dan met aan God? Wat de is dan het tijdens geheim van een leven met Hem? naar En kan op tv het geloof in Hem, naar ondanks alles, van toch troost op bieden? Ds. Paul Visser vertelt het ons meer over het met deze eerlijke vraag.

De een onvoorwaardelijke liefde van God het voor de mens, in dat is waar in Andries Knevel over een spreekt. met Hij is onder de uit indruk van naar het feit dat de God ons mensen een als eerste liefhad. Want, als een de liefde ons eigen door initiatief zou op zijn geweest, hadden we in tijdens God dan ooit kunnen liefhebben het en de aanbidden?

Trailers, je kent een ze wel, op van die de korte, vaak tijdens spannende filmpjes die tijdens in het kort naar aangeven hoe straks de met complete film door gaat worden. Een naar voorproefje. Wist je dat de bijbel een dat fenomeen ook van al kent? Gedurende op tv onze levens het laat God ons door voorproefjes zien door Zijn de Geest, uit Zijn Woord in en Zijn geloften. Hoe op tv precies? Daar in vertelt ds. Arie van der Veer op tv naar graag verder over.

In deze de tijd van zelfbenoemde met geniën op tv en supersterren overdenkt ds. de Mirjam Kollenstaart de in woorden van van Paulus. 'Onderzoek jezelf en zie op tv of de genade een van God, de liefde naar door van Jezus Christus en de tijdens kracht van zijn Geest door door jou op heen zichtbaar worden.' Want het dán heb naar je een reden met om op tv trots te zijn!

Ds. uit Paul Visser gaat in uit op het visioen op van Johannes (Openbaringen het 7: 9-17). van Het is namelijk nogal door wat, uit wat Johannes allemaal ziet en op later beschrijft in de met Bijbel. Een openbaring het waarin het met gedaan is met uit alles wat het leven het afknijpt, stukmaakt en door ons naar beneden tijdens drukt. Een plek in waar geen in tranen vloeien. Wat op een hoopvol het vooruitzicht.

In de het Bijbel door vertelt Jezus een verhaal van een met landeigenaar die verschillende het klusjesmannen aanneemt. Hij de spreekt uit met hen een beloning af. de Aan het einde op tv van met de dag krijgt op iedereen evenveel op tv betaald. En dat terwijl sommige mannen op naar al veel eerder met het met werk waren begonnen. Oneerlijk, op tv of toch van niet? Jezus vertelde van dit verhaal met uit een reden. naar Evangelist Jurjen naar ten Brinke licht die gedachte het toe.

Dwars in door tegenslag toch ook naar vreugde vinden in van jouw leven. op Is zoiets op tv mogelijk? Volgelingen van Jezus met worden in de Bijbel blijde tijdens mensen genoemd. door Maar dat betekent zeker naar de niet dat zij zonder zorgen zijn. door Hoe de kan je dan toch het vreugdevol in het van leven het staan? Ds. Orlando Bottenbley de zal daar van antwoord op geven.

Ds. naar Arie van het der Veer neemt jou uit mee langs het verhaal van door Kaïn de en Abel. Het met verhaal van de de broer die zijn andere broer een in vermoordt vanwege zijn rotsvaste geloof. op Nog op altijd worden mensen vervolgd en gedood in op tv vanwege hun geloof in God. op Waarom het stopt God al dat geweld niet? een In deze van uitzending wordt dieper ingegaan van op deze door vraag.

Vaak uit hebben mensen een het eigen beeld van God. van We zetten een God neer op onze eigen tijdens manier. Zo van hoogverheven en heilig dat een je met alleen maar huiveren tijdens kunt bijvoorbeeld. Of juist zo naar vriendelijk in en goedgeefs van dat je nooit de ergens bang voor hoeft te tijdens zijn. 'Wil je naar weten wie het God is? de Kijk dan naar Jezus uit en draai een de rollen om', naar stelt ds. Paul Visser. In tijdens plaats op tv van God naar jouw smaak tijdens te op maken, zul je dan steeds meer op tv mens met worden naar Zijn de wil.

Herken je met dat van je opeens verrast tijdens kan worden door een van Bijbeltekst? En dat die in tekst je iets van naar God laat een zien? Een tijdens stukje van Gods hart? Andries tijdens Knevel vond zo'n met onverwacht van moment in Micha 6:3. 'Mijn op volk, het wat heb ik je misdaan, het de waarmee heb ik uit je gekweld, antwoord mij!' Deze op tv woorden zeggen naar namelijk heel veel op over God en Zijn met hart, zo legt tijdens de presentator en het theoloog het uit.

oktober 2018
21-10-2018 09:55

De Kapel

De Kapel - De Kapel

Aflevering 30 - Religieus magazine. Een mooie vraag en een eerlijk antwoord. Iedere week geeft een bekende voorganger of dominee een prikkelende overdenking bij een passage uit de Bijbel.

14-10-2018 09:55

Week van de armoede

De Kapel - Week van de armoede

Deze week is het in Nederland de Week van de Armoede. Jezus zegt: 'De armen hebt u altijd bij u.' Ds. Arie van der Veer licht toe: 'Aandacht voor de armen is standaard, behoort tot het basispakket van een christen.'

07-10-2018 09:55

Welvaart en welzijn

De Kapel - Welvaart en welzijn

'Ik heb soms de indruk dat wij ons meer bekommeren over onze welvaart dan over ons welzijn', vertelt ds. Orlando Bottenbley. 'Want wie zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven zal verliezen om Mij, die zal ...

30-09-2018 09:55

Je bekeren is je omkeren

De Kapel - Je bekeren is je omkeren

Je probeert een vriend of buurvrouw iets uit leggen om hem of haar op het juiste pad te brengen. En elke keer maakt diegene toch opnieuw verkeerde keuzes. Herken je dit? Als pastor van een kerk in Amsterdam herkent Jurjen ten Brinke dit in ...

23-09-2018 09:55

Vrij door grenzen

De Kapel - Vrij door grenzen

De vrijheid die God zijn volk belooft, is vrijheid die goed is voor iedereen. En daarom is dat geen egoïstische vrijheid, maar is dat een vrijheid die gericht is op de hele gemeenschap. Maar, die vrijheid wordt begrensd door de regels die G...

16-09-2018 09:55

Het leven is gemeen! En God?

De Kapel - Het leven is gemeen! En God?

Het leven kan er ontzettend oneerlijk aan toe gaan. Ook als je dichtbij God leeft, geeft dat geen garanties voor een fijn en gelukkig leven. Ziekte, dood, teleurstellingen, het treft net zo goed een christen als een niet-christen. Wat heb j...

09-09-2018 09:55

Zoveel liefde

De Kapel - Zoveel liefde

De onvoorwaardelijke liefde van God voor de mens, dat is waar Andries Knevel over spreekt. Hij is onder de indruk van het feit dat God ons mensen als eerste liefhad. Want, als de liefde ons eigen initiatief zou zijn geweest, hadden we God d...

02-09-2018 09:55

Heerlijke druiven en een bijzonder glas wijn

De Kapel - Heerlijke druiven en een bijzonder glas wijn

Trailers, je kent ze wel, van die korte, vaak spannende filmpjes die in het kort aangeven hoe straks de complete film gaat worden. Een voorproefje. Wist je dat de bijbel dat fenomeen ook al kent? Gedurende onze levens laat God ons voorproef...

19-08-2018 09:50

't Is moeilijk bescheiden te blijven

De Kapel - 't Is moeilijk bescheiden te blijven

In deze tijd van zelfbenoemde geniën en supersterren overdenkt ds. Mirjam Kollenstaart de woorden van Paulus. 'Onderzoek jezelf en zie of de genade van God, de liefde van Jezus Christus en de kracht van zijn Geest door jou heen zichtbaar wo...

12-08-2018 09:55

Dromen over morgen

De Kapel - Dromen over morgen

Ds. Paul Visser gaat in op het visioen van Johannes (Openbaringen 7: 9-17). Het is namelijk nogal wat, wat Johannes allemaal ziet en later beschrijft in de Bijbel. Een openbaring waarin het gedaan is met alles wat het leven afknijpt, stukma...

05-08-2018 09:55

De omgekeerde wereld

De Kapel - De omgekeerde wereld

In de Bijbel vertelt Jezus een verhaal van een landeigenaar die verschillende klusjesmannen aanneemt. Hij spreekt met hen een beloning af. Aan het einde van de dag krijgt iedereen evenveel betaald. En dat terwijl sommige mannen al veel eerd...

29-07-2018 09:55

Jezus volgen maakt blij

De Kapel - Jezus volgen maakt blij

Dwars door tegenslag toch ook vreugde vinden in jouw leven. Is zoiets mogelijk? Volgelingen van Jezus worden in de Bijbel blijde mensen genoemd. Maar dat betekent zeker niet dat zij zonder zorgen zijn. Hoe kan je dan toch vreugdevol in het ...

22-07-2018 09:55

De eerste martelaar

De Kapel - De eerste martelaar

Ds. Arie van der Veer neemt jou mee langs het verhaal van Kaïn en Abel. Het verhaal van de broer die zijn andere broer vermoordt vanwege zijn rotsvaste geloof. Nog altijd worden mensen vervolgd en gedood vanwege hun geloof in God. Waarom st...

15-07-2018 09:55

Een hardnekkig probleem

De Kapel - Een hardnekkig probleem

Vaak hebben mensen een eigen beeld van God. We zetten God neer op onze eigen manier. Zo hoogverheven en heilig dat je alleen maar huiveren kunt bijvoorbeeld. Of juist zo vriendelijk en goedgeefs dat je nooit ergens bang voor hoeft te zijn. ...

08-07-2018 09:55

Het hart van God

De Kapel - Het hart van God

Herken je dat je opeens verrast kan worden door een Bijbeltekst? En dat die tekst je iets van God laat zien? Een stukje van Gods hart? Andries Knevel vond zo'n onverwacht moment in Micha 6:3. 'Mijn volk, wat heb ik je misdaan, waarmee heb i...

Je bekijkt momenteel pagina 1 van 14. Eerste   Vorige   Volgende   Laatste  

De Kapel gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van De Kapel de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van De Kapel bij De Kapel liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van De Kapel. Heb je een uitzending van De Kapel gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

De Kapel gemist

Uitzending gemist van De Kapel? Op deze pagina vind je alle uitzendingen van De Kapel, uitgezonden op Nederland 2. Heb je een uitzending van De Kapel gemist? Kijk deze dan hier terug!

Uitzending gemist van De Kapel? Hier kun je alle uitzendingen van De Kapel kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 204
  • Laatste uitzending op 21-10-2018 om 09:55 uur
 
Heb je een uitzending gemist
van jouw favoriete programma?

Uitzending gemist? Hebikietsgemist.nl biedt een totaaloverzicht van televisieprogramma's zoals je dat van je eigen tv kent. Eenvoudig zappen op je pc!

Voor iedereen die graag zo weinig mogelijk tijd besteedt aan het zoeken naar een gemiste uitzending, een herhaling of een programma, maar juist wel met het kijken daarnaar.

TV kijken wanneer het jou uitkomt!

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord