Programma gemist?
februari 2017
19-02-2017 09:55

Een belofte in het lijden

De Kapel - Een belofte in het lijden

Het is schrijnend te bedenken hoeveel mensen onder terreur van regimes te lijden hebben. Het roept allerlei vragen op. Hoe ga je hiermee om?

12-02-2017 09:55

Beseffen hoe rijk je bent

De Kapel - Beseffen hoe rijk je bent

Je bent veel rijker dan dat je je vaak realiseert. Je bent veel rijker dan dat je je vaak realiseert. God heeft je veel talenten gegeven.

05-02-2017 09:55

Aan vaders hand

De Kapel - Aan vaders hand

Wie ervoor kiest om aan Gods hand, dus in zijn nabijheid, te leven, kan er zeker van zijn dat hij voor de beste en veiligste weg bewandelt.

29-01-2017 09:55

Een absurd verhaal

De Kapel - Een absurd verhaal

In Mattheus vertelt Jezus de gelijkenis van de arbeiders in de wijngaard. In Mattheus vertelt Jezus de gelijkenis van de arbeiders in de wijngaard. De landheer deed iets wat niet redelijk voelt en toch had hij het recht aan zijn kant...

15-01-2017 09:50

Zeg maar Papa

De Kapel - Zeg maar Papa

In Israël hoor je kinderen Abba, papa, roepen, wanneer ze even zijn aandacht nodig hebben. Wat is het mooi, dat de Here Jezus ons ook heeft geleerd om Abba Vader of Papa tegen God te zeggen. In Israël hoor je kinderen Abba, papa, roepen, wanneer ze op straat spelen en even zijn aandacht nodig hebben. Wat is het mooi, dat de Here Jezus ons ook heeft geleerd om Abba Vader of Papa tegen God te zeggen. Zoals in dat prachtige gebed dat Jezus ons heeft geleerd: het Onzevader. Maar om hem Vader te kunnen noemen, moet je wel uit Hem geboren zijn. Wedergeboren noemt de Bijbel dat.

08-01-2017 09:55

Goede tijden, slechte tijden

De Kapel - Goede tijden, slechte tijden

Het Bijbelboek Prediker schetst soms een somber beeld van het bestaan. Het Bijbelboek Prediker schetst soms een somber beeld van het bestaan. In Prediker 3 lezen we ervan.

01-01-2017 09:55

Zegen, meer dan een wens!

De Kapel - Zegen, meer dan een wens!

Het is nieuwjaarsdag, En dan beginnen we met goede wensen. Maar wij kunnen het elkaar niet geven: een goed of gezegend 2017. God wel en dat doet Hij ook. Het is nieuwjaarsdag, En dan beginnen we met goede wensen. Met de beste wensen, een zegenbede zelfs in sommige gevallen. Maar wij kunnen het elkaar niet geven: een goed of gezegend 2017. God wel en dat doet Hij ook. Aan het begin bij de Schepping gaat het er al over. God zegent mens en dier. En voor wie Hem willen dienen, is God als de opgaande zon die het Licht over hen laat schijnen. Dan heb je een gezegend nieuwjaar!

26-12-2016 09:55

God met ons

De Kapel - God met ons

Het is Tweede Kerstdag. We denken aan de naam van Jezus: Immanuel, God met ons. Hij deelt onze pijn, ons verdriet en onze angsten als geen ander dat zou... Het is Tweede Kerstdag. We denken aan de naam van Jezus: Immanuel, God met ons. Waar eerst God gescheiden was van de mensen, zelfs de joden in de tempel werden bij God weggehouden door de Voorhang, een dik gordijn, woont Jezus nu in ons midden. Hij deelt onze pijn, ons verdriet en onze angsten als geen ander dat zou kunnen. God werd mens!

18-12-2016 09:55

Bidden in advent

De Kapel - Bidden in advent

Bid en er zal gegeven worden. Mooie woorden, maar vertel dat maar eens aan een kinderloos echtpaar dat jaren heeft gebeden om een kind. Of aan iemand di... Bid en er zal gegeven worden. Mooie woorden, maar vertel dat maar eens aan een kinderloos echtpaar dat jaren heeft gebeden om een kind. Of aan iemand die ongeneeslijk ziek is. Soms lijkt gebed zo weinig uit te werken. Hoe lang bidden we bijvoorbeeld al om vrede? Het is adventstijd, de tijd waarin we uitkijken naar de geboorte van de Vredevorst. Juist deze tijd mag een aansporing zijn om te blijven bidden. Ds. Jasper Klapwijk vertelt hier meer over.

11-12-2016 09:55

Ik wil wel maar kan niet

De Kapel - Ik wil wel maar kan niet

Als je een zondaar wordt genoemd, dan kan je daar kwaad van worden. Je hebt de neiging om jezelf te verdedigen. Om te wijzen op al je goede dingen. Toch... Als je een zondaar wordt genoemd, dan kan je daar kwaad van worden. Je hebt de neiging om jezelf te verdedigen. Om te wijzen op al je goede dingen. Toch is dat wel wat Paulus zegt in Romeinen 7. Het is belangrijk om eerlijk naar jezelf te kijken. Als je dat lukt, dan is er een uitweg. Hoe dan? Daar vertelt ds. Orlando Bottenbley over.

04-12-2016 09:55

Brood uit de hemel

De Kapel - Brood uit de hemel

Ds. Paul Visser vertelt in De Kapel over het volk Israël. Tijdens hun vlucht uit Egypte kregen zij van God brood uit de hemel. En dat werden ze een beet... Ds. Paul Visser vertelt in De Kapel over het volk Israël. Tijdens hun vlucht uit Egypte kregen zij van God brood uit de hemel. En dat werden ze een beetje zat. Niet direct, maar na verloop van tijd. De Bijbel leert dat Jezus het brood uit de hemel bij uitstek is. Word je daar enthousiast van of ben je het diep in je hart een beetje zat?

27-11-2016 09:55

Advent: God ontmoeten

De Kapel - Advent: God ontmoeten

Ds. Ds. Arie van der Veer kwam op Facebook een bijzonder verhaal tegen van een man uit Irak. Hij was ter dood veroordeeld, maar niet bang om te sterven. Jezus had hem bezocht in zijn cel.

20-11-2016 09:40

Tijd om te leven

De Kapel - Tijd om te leven

Koning Hizkia leerde een wijze les over de dood. Wat die wijze les was? Daar zal Jurjen ten Brinke meer over vertellen.

06-11-2016 09:55

Een christen is een volgeling van Jezus

De Kapel - Een christen is een volgeling van Jezus

Wat betekent het om niet alleen christen te zijn, maar om steeds meer als volgeling van Jezus Christus te leven? Wat betekent het om niet alleen christen te zijn, maar om steeds meer als volgeling van Jezus Christus te leven? Wat vraagt dat?

16-10-2016 09:55

Goed zijn, goed doen en goed maken

De Kapel - Goed zijn, goed doen en goed maken

Profeet Micha zei: 'Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de Heer van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God.'

Je bekijkt momenteel pagina 1 van 8. Eerste   Vorige   Volgende   Laatste  

De Kapel gemist?

Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van De Kapel de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van De Kapel bij De Kapel liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.

Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van De Kapel. Heb je een uitzending van De Kapel gemist? Op Hebikietsgemist.nl vind je alle gemiste uitzendingen!

De Kapel gemist

Uitzending gemist van De Kapel? Op deze pagina vind je alle uitzendingen van De Kapel, uitgezonden op Nederland 2. Heb je een uitzending van De Kapel gemist? Kijk deze dan hier terug!

Uitzending gemist van De Kapel? Hier kun je alle uitzendingen van De Kapel kijken!

  • Totaal aantal uitzendingen: 115
  • Laatste uitzending op 19-02-2017 om 09:55 uur
 
Heb je een uitzending gemist
van jouw favoriete programma?

Uitzending gemist? Hebikietsgemist.nl biedt een totaaloverzicht van televisieprogramma's zoals je dat van je eigen tv kent. Eenvoudig zappen op je pc!

Voor iedereen die graag zo weinig mogelijk tijd besteedt aan het zoeken naar een gemiste uitzending, een herhaling of een programma, maar juist wel met het kijken daarnaar.

TV kijken wanneer het jou uitkomt!

Cookies

Hebikietsgemist.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op "Akkoord" te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Akkoord